Hiljaa kun data puhuu!

Data Masters -ajatushautomo kokoaa yhteen maan kokeneimmat, pitkään datan parissa työskennelleet johtajat pohtimaan datan hyödyntämisen pullonkauloja ja mahdollisuuksia. Tavoitteena on jakaa tietoa ja auttaa suomalaisyrityksiä löytämään uusia kilpailuetuja datasta.

Miten datalla johdetaan menestyksekkäästi? Miten datankäyttö kehittyy tulevaisuudessa? Mikä on datan merkitys tulevaisuudessa? Mikä askel pitää ottaa seuraavaksi datan hyödyntämiseksi liiketoiminnassa?


Tilaa raportti

Hiljaa kun data puhuu!
8 yritysjohtajaa, 8 näkökulmaa datan käyttöön

Tilaa ilmainen raportti jättämällä sähköpostiosoitteesi alla olevaan kenttään. Lähetämme raportin latauslinkin sähköpostitse.

Ajatushautomon jäsenet

Anni Ronkainen
Kesko, Chief digital officer

Anni Ronkainen on Keskon liiketoiminnan kehityksestä, digitaalisesta liiketoimintaympäristöstä, datasta ja kanta-asiakasohjelmasta vastaava johtaja. Ennen Keskoa Ronkainen työskenteli pitkään Suomen Googlen maajohtajana. Aiemmin hän on työskennellyt mm. McCannissa ja Satamassa.

Johtamismotto: “Asenne alussa ratkaisee voiton lopussa.”

Hannaleena Koskinen
Aller Media, myyntijohtaja

Hannaleena Koskinen aloitti Allerin myyntijohtajana joulukuussa 2015 ja työskenteli sitä ennen pitkään Fonectan myyntijohtajana. Koskisella on kahdenkymmenen vuoden kokemus monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä sekä datalla johtamisesta. Koskinen on työskennellyt myös Itellassa ja Vehossa.

Datalla johtamisen motto: ”Datalla tuloksiin.”

Katri Harra-Salonen
Finnair, Chief digital officer

Harra-Salonen aloitti Finnairissa vuoden 2016 alussa. Sitä ennen hän työskenteli perustamansa konsulttiyhtiö Umbrella Strategic Advisoryn toimitusjohtajana. Hän on paluumuuttaja, joka työskenteli 7 vuotta Tukholmassa, viimeksi Fjord AB:n toimitusjohtajana.

Datamotto: ”Tosiasioiden tunnustaminen on kaiken alku ja juuri.”

Laura Avonius
Aller Media, director, digital business unit

Laura Avonius on toiminut Aller Median digitaalisista innovaatioista vastaavana johtajana vuoden 2014 lopusta lähtien. Hän on ollut mukana perustamassa startup-yrityksiä, kuten AvaDive, Fragity ja Kyrol. Vuosina 2010–2011 hän työskenteli Nokiassa ensikäyttökokemuksen johtajana.

Johtamismotto: ”Jokaisessa työntekijässä elää uinuva supersankari.”

Sonja Ängeslevä
Unity Finland, tuotekehitysjohtaja

Sonja Ängeslevä on työskennellyt koko työuransa pelialalla eri yrityksissä sekä tutkijana mm. VTT:ssa ja Nuorisotutkimusverkostossa. Hän on myös toteuttanut projekteja eri ministeriöille. Tivi on valinnut hänet useita kertoja sadan tärkeimmän it-vaikuttajan joukkoon. Ennen Unitya Ängeslevä oli Scoreloopin vanhempi tuotepäällikkö, jota ennen hän työskenteli Digital Chocolatessa ja Guppyworksissa.

Datamotto: Marshall McLuhanin lausahdus vapaasti suomennettuna: ”Äänekkäimmän mielipiteen noudattaminen voi olla vaarallista, jos se korvaa kysymisen, kyseenalaistamisen ja oivallusten kautta kehittymisen.”

Tea Koivisto
Laakkonen, CMO

Tea Koivisto on johtanut Laakkonen-autokonsernin markkinointia vuodesta 2010. Aiemmin Koivisto on työskennellyt mm. Fordilla ja Vehossa markkinoinnista vastaavana. Hänellä on myös pitkä mainostoimistoura projekti- ja suunnittelujohtotehtävissä. Koivistolla on vahva osaaminen brändin rakentamisessa monikanavaympäristössä.

Johtamismotto: ”Asenne ratkaisee, aina.”

img_5900s

Kati Sulin
DNA, chief digital officer

Kati Sulin on DNA:n CDO sekä LähiTapiolan Henkivakuutusyhtiön hallituksen jäsen tammikuusta 2016 alkaen. Hän veti ennen DNA:ta Sanoman sisältömarkkinointiin keskittyvää kasvuhanketta Head Office Finlandin toimitusjohtajana. Sitä ennen Sulin oli online-johtajana Fazerilla. Uran alkuvaiheessa hän työskenteli digitaalisen liiketoiminnan erilaisissa konsultointirooleissa Suomessa, Pohjoismaissa ja Venäjällä.

Johtamismotto: ”Asenne ratkaisee: nopeus, rohkeus ja mutkattomuus.”

Ilona Lundström
Työ- ja elinkeinoministeriö, ylijohtaja

Lundström aloitti TEMin elinkeino & innovaatio -osaston ylijohtajana elokuussa 2016, ja työskenteli sitä ennen yhdeksän vuotta eri johtotehtävissä Tekesissä, viimeksi Verkostoyritykset ja tutkimus -vastuualueen johtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Vuosina 2001-2007 Lundström työskenteli Kuntaliiton erityisasiantuntijana. Hänellä on pitkä kokemus suomalaisyritysten tutkimus- ja innovaatiotoiminnasta.

Datalla johtamisen motto: ”Oikea tieto, oikeassa muodossa ja oikeassa paikassa jatkuvasti.”