Sähköinen lasku

Kuluttajaverkkolasku on sähköisessä muodossa oleva verkkolasku, jonka voit halutessasi saada omaan verkkopankkiisi tai NetPostiin. Verkkolaskun käyttöönotto edellyttää verkkopankin asiakkuutta ja se tapahtuu oman verkkopankkisi kautta. NetPostin kanssa teet erillisen sopimuksen Itella Netpostin kanssa. Tarkemmat ohjeet alla.

1)    E-Lasku – sähköinen lasku omassa verkkopankissasi

E-lasku on kuluttajille suunnattu sähköinen lasku, joka maksetaan verkkopankissa. Laskun tiedot ovat laskussa valmiina, joten lasku tarvitsee ainoastaan tarkistaa ja hyväksyä. Tarvittaessa laskun eräpäivää ja summaa voi muuttaa. Lisätietoja verkkopankistasi. 

eLasku -palvelu toimii seuraavissa verkkopankeissa: Danske Bank, Nordea, Osuuspankki, Aktia, Säästöpankit, Paikallisosuuspankit, Handelsbanken, Ålandsbanken ja Tapiola Pankki. S-Pankin asiakkaat saavat e-Laskun käyttöönsä verkkopankista löytyvän NetPostin kautta. Verkkopankistasi löydät tarkat toimintaohjeet e-laskuun siirtymisestä, mukaan tarvitset vain asiakasnumerosi ja/tai viitenumerosi. 

Näin aktivoit e-Laskun käyttöösi 

Kytke e-Lasku omassa verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta laskuttaja: 

Elle, Aller Media Oy
Miss Mix, Aller Media Oy
7 päivää, Aller Media Oy
Katso, Aller Media Oy
Koti ja keittiö, Aller Media Oy
Fit, Aller Media Oy 

Tämän jälkeen anna e-Laskun kytkentäikkunassa tarvittavat tiedot (asiakasnumero ja/tai edellisen paperilaskun viitenumero). 

Pankkisi välittää meille ilmoituksen e-Laskun käyttöönotosta, joten sinun ei tarvitse huolehtia asiasta. Jos laskusi jatkuvasti tulee postissa, on e-Laskun kytkentä verkkopankissasi jostain syystä epäonnistunut. Saat palvelun käyttöösi kytkemällä e-Laskun verkkopankissasi uudelleen. 

Ongelmatilanteissa, ota yhteyttä pankkiisi. 

2)    NetPosti - tavallinen posti verkossa

NetPostiin voit vastaanottaa laskuja, tiedotteita, lomakkeita, viranomaisviestejä ym. lähetyksiä, joita normaalisti saat paperisena tavallisen postin välityksellä. Kun NetPostiisi on tullut uusi kirje, saat siitä ilmoituksen omaan sähköpostiisi tai tekstiviestitse puhelimeesi. 

Näin aktivoit NetPostin käyttöösi :

  1. Tunnistaudu osoitteessa http://www.posti.fi/netposti omilla verkkopankkitunnuksillasi
  2. Rekisteröidy palveluun ja lisää kampanjatunnus: ALLER 
  3. Valitse lähettäjät: ”Omat tiedot ja lähettäjät > Kirjeiden lähettäjät” – osiossa joko automaattisesti kaikki, tai yksittäin, vähintään ALLER MEDIA OY ja tallenna valintasi 
  4. Tallenna yhteystietosi 

NetPostiin saapuneet kirjeet voit järjestää ja arkistoida turvallisesti talteen 7 vuodeksi. NetPosti ei ole pankkisidonnainen, joten mahdollisen pankinvaihdoksesi jälkeenkin NetPostin arkistosi ovat ennallaan. Palveluun saapuneen sähköisen laskun tiedot voit siirtää kätevästi verkkopankkiisi viitetietojen siirtyessä virheettömästi mukana. Myös suoraveloitusasiakkaana hyödyt NetPostiin saapuvasta laskuerittelystä. 

Ongelmatilanteissa, ota yhteyttä NetPostin asiakaspalveluun. 

Lisätietoja NetPostin asiakaspalvelusta: 

http://www.posti.fi/netposti
Puhelimitse: 0200 71000 (pvm/mpm), ma-pe klo 8–20, la 9–14 
Sähköpostitse: asiakaspalvelu@posti.fi

Lisätietoja E-laskusta:

www.e-lasku.info/

Pankit:

Aktia: www.aktia.fi 
Puh. 010 247 010

Handelsbanken: www.handelsbanken.fi
Puh. 010 444 2442

Nordea: www.nordea.fi
Puh. 0200 3000

Osuuspankki: www.osuuspankki.fi
Puh. 0100 0500

S-pankki: www.s-pankki.fi
Puh. 010 76 5800

Danske Bank: www.danskebank.fi
Puh. 0200 2580

Tapiola Pankki: www.tapiola.fi
Puh. 01019 5100

Ålandsbanken: www.alandsbanken.fi
Puh. 0204 292 920