Rikastamo

Aller Median Rikastamon avulla autamme yritystäsi:

  • Lähestymään kuluttajia ja potentiaalisia asiakkaita monikanavaisesti tunnistamalla ostavan asiakkaan profiilin (poistamme oletukset)
  • Ymmärtämään mistä kuluttajien ostokiinnostus muodostuu ja hyödyntämään sitä omassa liiketoiminnassa
  • Löytämään asiakkaasi kohderyhmässä joka on sinulle olennaisin ja lisäämällä siten myyntiäsi
  • Rikastamon avulla tunnistettuja kohderyhmiä voit hyödyntää:
    • Tuotekehityksessä
    • Tuotemuotoilussa
    • Verkkokaupan optimoinnissa
    • Asiakastietokannan rikastamisessa ja segmentoinnissa (Näin voit palvella asiakkaitasi paremmin)
    • Asiakkaasi kausikohtaisten ostoaikeiden tunnistamisessa
    • Asiakkaidesi kulutustrendien ja ostokiinnostuksien reaaliaikaisessa tunnistamisessa

 

Mikä on Rikastamo?

Rikastamo on ainutlaatuisen rikas reaaliaikainen tietopankki suomalaisten arjesta, motiiveista, harrastuksista, kiinnostuksenkohteista, kulutustottumuksista ja ostoaikeista.

Allerin Rikastamo muodostuu online- ja offline -datasta. Keräämme online-datan ainutlaatuisen teknologian avulla verkkosivuiltamme. Allerin online-verkostossa löytyy yli 11 miljoonaa aktiivista evästettä, joista muodostamme kattavia ja syvällisiä ostoaieprofiileja. Tämä reaaliaikaisesti päivittyvä data kuvaa henkilön käyttäytymistä ja ostoaikeita syvemmin kuin mikään muu vastaava teknologia. Tämä data yhdistettynä Allerin lähes 3 miljoonan markkinointiluvallisen kantaan ja ulkoisiin tietolähteisiin muodostaa Rikastamon perusteet. Asiakaskanta muodostuu henkilö-, tausta- ja taloustiedoista sekä asiakashistoriasta tehdyistä analyyseistä ja malleista. Lisäksi Rikastamon data on jalostettu Allerin ja Ihminen360° -segmenteillä (kts. alla).

Rikastamo tarjoaa yhdistelmän rikastettuja kohderyhmiä ja ennennäkemättömän syvää ihmisymmärrystä. Se yhdistää offline- ja online-datan – ja tarjoaa Suomen tarkimmat kohderyhmät sekä sukeltaa syvälle suomalaisten ostokiinnostukseen.

Tämä datakolmikanta toisiinsa yhdistettynä muodostaa ylivoimaisen kohderyhmähakukoneen, jossa voidaan lähestyä kuluttajia monikanavaisesti, yli online- ja offline-datan rajojen.

Rikastamo: mittaus ja optimointi

Rikastamo toimii näin: Tiedonkeräys: asennamme sivuillesi seurantapikselin ja seuraamme liikennettä ja ostoja sivuillasi. Analytiikka: tutkimme, mitkä selaimen ominaisuusyhdistelmät (Leikistä saatavat piirteet) tyypillisesti ostavat (käyvät) sivuillasi ja mitkä Ihminen360-segmentit ostavat tuotettasi. Vuosisopimukseen kuuluu, että aina havaitessamme verkossa selaimen, jonka todennäköisyys ostaa tuotteesi on suuri, esitämme selaimelle käyttäymisen pohjalta valitun bannerin, jonka tehokkuus on testattu. Tarjous on rakennettu segmentointidatan päälle (ihmisen arki ja kulutustottumukset).

Ihminen360°:

Ihminen360°-segmentointi tarjoaa moniulotteista näkemystä ihmisen käyttäytymistä ohjaavista tekijöistä, esim. arvot, asenteet, motiivit, tarpeet

  • Suurin, laajin ja kattavin segmentointi mitä Suomessa on tehty
  • 14 eri segmenttiä, 4 pääluokkaa, 10 alaluokkaa
  • 4 miljoonaa suomalaista eri segmenteissä
  • 2500 muuttujaa segmentoinnin mallinnuksessa
  • Käyttöliittymä, toiminnallisuus, poimintatyökalut, karttasovellus kohdennetun jäsenviestinnän tarpeisiin

Reaaliaikaisesti ostettu käyttäytymisdata +

Tarkat motiivi- ja kontekstipohjaiset segmentit +

Todellinen ostoaie =

Mainosnäytön arvo asiakkaalle

Aller käyttää online-kohdentamiseen ainutlaatuista teknologiaa, joka  perustuu yksityiskohtaiseen automaattiseen sisältöanalyysiin ja reaaliaikaiseen käyttäjän kiinnostusten oppimiseen.

Leiki Oy on suomalainen ohjelmistoyritys, joka tarjoaa patentoitua teknologiaa verkkosivustoille sisällön löytämiseen ja mainonnan kohdentamiseen. Leiki on koko historiansa ajan kehittänyt Leiki Focus -tuotetta. Tuotteen kyky analysoida sisältöjä ja päätellä käyttäjien kiinnostuksia perustuu ontologiaan, jossa yli 2 miljoonaa sanayhdistelmää liittyy yli 100 000 kieliriippumattomaan käsitteeseen.

 

Mitä hyötyä Rikastamon datasta on?

Rikastamosta saat entistä tarkempia ja rikkaampia kohderyhmiä joita voit hyödyntää monikanavaisesti niin display-kampanjoissa (ohjelmalliset kohderyhmät ja premium online -kohderyhmät) kuin perinteisissä kanavissa kuten sähköposti-, suoraposti-, SMS- ja telemarkkinoinnissa.

Mainonnan kohderyhmien lisäksi on Rikastamon annilla myös strategisia käyttötarkoituksia. Verkon liikenteen ja käyttäytymisen perusteella pystymme tuottamaan Rikastamon avulla syvää analyysia ja tietämystä ketkä tai millaiset kuluttajat keskustelevat brändistäsi ostomielessä ja millaisia keskusteluja brändistäsi yleensä käydään.

Mitä maksaa?

Ota yhteyttä – räätälöidyt ratkaisut hinnoitellaan tarpeidesi mukaan.

Miten pääsen Rikastamoon?

Ota yhteyttä, kun haluat kuulla, miten Rikastamo parantaa juuri sinun yrityksesi liiketoimintaa.

 

YRITYSMYYNNIN YHTEYSTIETOIHIN

Haluatko kuulla lisää?

Anna tietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Nimi *

Yritys *

Haluan että minuun otetaan yhteyttä:
PuhelimitseSähköpostilla

Sähköposti

Puhelinnumero

Aihe