Aller Media Oy:n ja Vepsäläisen sisustusaiheisten markkinointisisältöjen yhteistyö saa jatkoa ja laajenee datayhteistyöhön. Ostovoimaista asiakaskuntaa ryhdytään nyt tavoittelemaan Allerin Data Refinery Oy:n rikkaan asiakasdatan ja analytiikan avulla.

Aller Median tuottamia Vepsäläisen Sisustamo-lehtiä

Brändijournalismiin erikoistunut Allerin sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas tuottaa ja kehittää dataohjatusti keväällä 2017 lanseerattua Vepsäläinen Sisustamo -sisustusmediaa.  Media sisältää Vepsäläinen Sisustamo -sisustuslehdet sekä jatkuvan digitaalisen sisällöntuotannon.

Kumppanuus jatkuu brändisisältöjen lisäksi datayhteistyönä. Yksi Vepsäläisen merkittävimpiä markkinointijulkaisuja on Allerin jo aiemmin tuottama syksyisin ilmestyvä sisustuskatalogi, jota Allerin datayhtiö Data Refinery ryhtyy nyt kohdentamaan analytiikan avulla. Dataohjauksen avulla sisustussisältö, kuten ideat, trendit ja huonekalu-uutuudet ohjataan suoraan potentiaalisten asiakkaiden kotiin.

Sanna Riquelme, asiakkuusjohtaja Aller Mediasta, kommentoi kumppanuuden laajenemista: ”Nyt syvenevän yhteistyön avulla kasvatamme markkinoinnin tehoja entisestään. Data Refineryn analytiikan avulla Vepsäläinen tavoittaa entistä paremmin kaikkein potentiaalisimmat ja ostovoimaisimmat kuluttajat. Kun yhdistämme laadukkaan sisällön ja oikean kohderyhmän, maksimoimme hyödyn Vepsäläiselle.”

”Aller on ollut kumppanimme jo pitkään, joten oli luontevaa laajentaa yhteistyötämme nyt data-kohdennettuun markkinointiin. Allerin Data Refineryn dataosaamisen avulla saamme isosta asiakasmassasta poimittua kaikkein otollisimmat kuluttajat, joille Vepsäläinen Sisustamo-katalogiamme kohdennetaan. Välttämättä se kuluttaja, joka on euromääräisesti ostanut meiltä eniten, ei ole kuitenkaan suurin potentiaali, joten hyödynnämme analytiikkaa olemassa olevien asiakkaiden sekä uusien potentiaalien kartoitukseen. Kaikki hyötyvät, kun viesti kohdennetaan oikein”, Vepsäläisen markkinointijohtaja Walter Ihander kommentoi.

Aller Median Ideas-sisältömarkkinointiyksikkö on erikoistunut brändijournalismiin ja yritysten oman median tekemiseen ja kehittämiseen. Ideas on tuottanut brändisisältöjä Vepsäläiselle vuodesta 2014.

Aller Ideasin asiakkaisiin kuuluvat muun muassa Ruokakesko ja Yliopiston apteekki.


Lue lisää