Aller Media Oy jatkaa strategiansa jalkauttamista ja järjestää liiketoimintaansa uudelleen. Allerilla on tästä lähtien kaksi liiketoimintayksikköä: medialiiketoiminta ja markkinointipalvelut. Kuluttajaliiketoimintayksikkö sellaisenaan lakkautetaan. Kaikki medialiiketoiminnot keskitetään yhdeksi liiketoimintayksiköksi, jonka johtajana aloittaa aiemmin sisältöjohtajana toiminut Elina Schüller.

Aller Median Juho Jokinen ja Elina Schüller

Allerilla on tästä lähtien kaksi liiketoimintayksikköä, joiden johdossa toimivat Juho Jokinen (markkinointipalvelut) ja Elina Schüller (medialiiketoiminta).

Medialiiketoiminta on jatkossa yhden liiketoiminta-alueen alla, jolloin Allerin medioissa julkaistavat kuluttaja- ja mainossisällöt yhdistyvät samaan yksikköön.

”Strategian kannalta on nyt järkevää yhdistää mediatoiminnot yhdeksi liiketoimintayksiköksi, joka kehittää mediaa sekä kuluttajille että mainostajille. Keskitymme jatkossakin turvaamaan viikkolehtien tulevaisuuden ja kehittämään digitaalisia palveluita entistä kovemmalla vauhdilla,” kommentoi medialiiketoiminnan johtaja Elina Schüller.

Markkinointipalveluliiketoiminnan johdossa jatkaa Juho Jokinen, jonka vastuualueelta mediamyynti ja -operointi siirtyvät Schüllerille. Markkinointipalvelut palvelee siten asiakkaitaan mediariippumattomasti. Allerin markkinointipalveluihin kuuluu neljä yksikköä, jotka kattavat koko markkinoinnin arvoketjun: journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointiviestintätoimisto Dingle Oy, dataa kaupallistava Data Refinery Oy ja strateginen markkinointipalveluyritys CEO Helsinki Oy.

”Tämä kehitys tuo meille strategista uskottavuutta, sillä mainostajan näkökulmasta median tulevaisuus on mediariippumaton. Sisältömarkkinointistrategiaa ei voi uskottavasti tarjota yhteenkään mediaan kallellaan oleva yksikkö. Fiksu markkinoija suosii kokeilemista ja antaa käytösdatan kertoa oikeat kohtauspisteet kohderyhmänsä kanssa. Tätä haluamme palvella,” sanoo markkinointipalveluista vastaava johtaja Juho Jokinen.

Samalla kuluttajia palvelevasta asiakaspalveluyksiköstä tulee oma yksikkönsä, josta johtoryhmässä vastaa Teemu Puurunen, Allerin toiminnanohjauksesta ja kehityksestä vastaava johtaja. Allerin asiakaspalvelusta saatua arvokasta tietoa jalostetaan liiketoiminnan kehittämiseksi, mistä Puurunen vastaa muun kehitystyön ohella.


Lue lisää