Aller Media on organisoinut Suomen liiketoimintansa uudelleen ja lopettaa syksyllä Olivia ja Divaani-lehtien printtijulkaisut. Mediamyynnistä riippuvaiset brändit ovat olleet tappiollisia. Molemmat brändit jatkavat kuitenkin verkossa.

 

Samalla Aller yksinkertaistaa neljän liiketoimintaryhmän konsernirakenteensa yhdeksi liiketoimintayksiköksi, jossa on organisoiduttu asiakkaiden ehdoilla. Journalistiset sisällöt ja osaaminen ovat yrityksen keskiössä. Myyntiorganisaatioita on kaksi: kuluttaja- ja yritysmyynti.

 

Allerin yt-neuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelujen tavoitteena oli 2,5 miljoonan euron kustannussäästöt ja 55 työpaikan vähennystarve. Lehtiliiketoiminnan ja työprosessien tehostamisen myötä työpaikkoja vähenee enintään 40. Osa työsuhteista päättyy yt-neuvotteluiden myötä.

 

Lisäsäästöihin päästiin yhteistyöllä luottamusmiesten kanssa. Aller tarjoaa kaikille irtisanotuille laajan urasuunnittelupalvelun.

 

”Vaikeita päätöksiä on nyt tehty. Rakentavissa neuvotteluissa olemme kuuden viikon aikana organisoineet firmamme yhdessä uusiksi. Uusi Aller on paitsi digitaalisempi, myös ketterämpi tulevaan, ” toteaa YT-neuvotteluja käynyt toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

 

Aller investoi jatkossa tilaajavetoisiin aikakausbrändeihinsä sekä kasvaviin liiketoimintoihinsa kuten sisältömarkkinointiin ja digitaalisiin datapohjaisiin palveluihin. Viime syksynä Aller osti sosiaalisen median ja sosiaalisen liiketoiminnan markkinajohtajan, konsulttiyritys Dinglen.

 

Lisätietoja:

Pauli Aalto-Setälä

Toimitusjohtaja, Aller Media

pauli.aalto-setala@aller.fi

+358 9 8621 7000


Lue lisää