Aller Media Oy suunnittelee medialiiketoimintansa uudelleenorganisointia ja aloittaa yt-neuvottelut.

Osana digitaalisuuteen painottuvaa strategiaansa Aller myi kaikki kuukausilehtensä viime vuoden lopulla. Kuukausilehdistä luopumisen seurauksena ja osana muita tehostamistoimia yhtiö suunnittelee töiden uudelleenorganisointia ja tehostamista.

Medialiiketoiminnan lisäksi Allerilla on kasvava markkinointipalveluiden yksikkö, joka kattaa markkinointiviestinnän, journalistisen sisältömarkkinoinnin ja datan avulla tuotetun asiakasymmärryksen ratkaisut. Yt-neuvottelut eivät koske markkinointipalveluita.

”Olemme nähneet tulevaisuutemme jo vuosia digitaalisena, ja investoimme nyt digitaalisiin alustoihin. Samalla arvioimme jatkuvasti, mihin keskitymme, mitkä nykyisistä digitaalisista palveluistamme menestyvät ja mitkä eivät. Mahdollisesti lakkautettavien palvelujen työntekijöille etsitään aktiivisesti uusia tehtäviä”, kommentoi Allerin Suomen konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Neuvottelut voivat johtaa enintään 20 henkilön irtisanomiseen, ja ne alkavat 13.9. Neuvotteluaika on vähintään 6 viikkoa.


Lue lisää