Oma Aller

Oma Aller on asiakkaan palvelukeskus verkossa. Täällä voit hoitaa lehtitilauksiin liittyvät asiat sujuvasti – silloin kun sinulle parhaiten sopii. Palvelussa voit esimerkiksi seurata voimassa olevia tilauksia ja tehdä osoitteenmuutoksen.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Palaute- ja yhteydenottolomakeella voit kätevästi lähettää viestin asiakaspalveluun. Jos toivot, että asiakaspalvelumme palaa asiaan, valitse mieluinen yhteydenottotapa ja lähetä lomake. Olemme sinuun yhteydessä!

 

Lomakkeeseen

Puhelinpalvelu

Avoinna ma–pe 08.30–16.00. Puhelun hinta on 8,8, snt/min + pvm/mpm, myös jonotuksen ajan.

075 328 5100 Tilaukset

075 328 5102 Asiakaspalvelu (tilausmuutokset, neuvonta yms.)

Vinkki! Tavoitat meidät yleensä parhaiten tiistaisin ja keskiviikkoisin. Kiireisimpiä päiviä ovat useimmiten maanantait ja perjantait. Keskimääräinen jonotusaika vaihtelee päivästä riippuen 1 ja 4 minuutin välillä.

 

Digipalveluiden käyttäjätuki

Avoinna ma–pe  10.00–12.00. Puhelun hinta on 2,01 e/min + pvm/mpm, myös jonotuksen ajan.

0600-012 34    Suomi24 ja Suomi24 Treffit

Tilaa Lehti

Usein kysytyt kysymykset:

Tilaus

Mitkä ovat kestotilaajan edut?

  1. Lehti tulee kotiin kannettuna
  2. Olet automaattisesti mukana Aller Media Oy:n vuosittaisissa arvonnoissa.
  3. Katso lehtikohtaiset tilaajaedut tästä:
    Seiska Katso

Miten voin tehdä lehtitilauksen?

Voit tilata lehteä usealla eri tavalla:

Suoraan netissä valitsemasi lehden verkkosivuilla: www.seiska.fi tai www.katso.fi

Käyttämällä yhteydenottolomaketta Allerin verkkosivuilla

Tilauskupongilla: Voit käyttää kupongissa olevaa nettiosoitetta tilauksen tekemiseen. Voit myös lähettää kupongin postitse meille.

Soittamalla tilausnumeroon 075 075 328 5100 (Avoinna ma-pe 08.30-16.00. Puhelun hinta on 8,8, snt/min + pvm/mpm, myös jonotuksen ajan).

Mitkä ovat tilausehdot?

Mitä kestotilaus tarkoittaa?

Lähes kaikki tilauksemme ovat kestotilauksia eli niillä ei ole päättymispäivää. Kestotilaus jatkuu tilausjaksosta toiseen niin pitkään kuin haluat.

Huomaathan, että jos haluat lopettaa tilauksen, tulee sinun ilmoittaa siitä erikseen meille. Tilaus loppuu aikaisintaan kuluvan tilausjakson loppuun.

Jotta uusi tilausjakso ei tulisi yllätyksenä, lähetämme siitä jatkolaskun aina hyvissä ajoin. Näin sinulla on mahdollisuus tehdä muutoksia tilaukseen ennen uuden tilausjakson käynnistymistä.

Miksi en ole saanut tilausvahvistusta?

Jos meillä on tiedossa sähköpostiosoitteesi tai matkapuhelinnumerosi, lähetämme sinulle sähköisen tilausvahvistuksen noin 2 päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Kaikissa tilauksissa ensimmäinen paperinen lasku toimii myös tilausvahvistuksena.

Milloin tilaukseni alkaa?

Tilaus alkaa aina seuraavasta mahdollisesta numerosta. Jos haluat aloittaa tilauksesi myöhemmin, se onnistuu, kun otat yhteyttä asiakaspalveluumme.

Viikkolehden (Seiska ja Katso) tilatessasi saat ensimmäisen lehden noin 1-2 viikkoa tilauksesta

Jos olet ilmoittanut meille sähköpostiosoitteesi tai matkapuhelinnumerosi, lähetämme sinulle sähköisen tilausvahvistuksen noin kahden päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Tästä vahvistuksesta näet tarkan tilauksen alkamisajan.

Miksi tilaukseni ei alkanut heti seuraavasta numerosta?

Mikäli seuraavaksi ilmestyvän lehden osoitetiedot ovat jo ehtineet lähteä painoon (noin 1-2 viikkoa ennen ilmestymispäivää), alkaa tilaus vasta seuraavasta numerosta.

Miksi viikkonumero ja Seiskan numero eivät ole samoja?

Seiska tekee vuonna 2018 yhteensä 55 numeroa. Koska vuodessa on 52 viikkoa, tarkoittaa tämä käytännössä sitä, että viikkonumero ja lehden numero eivät ole koko vuoden ajan samat.

Olen tilannut lehden, mutta sitä ei ole tullut. Miksi?

Sinulle on kenties tullut kyseinen lehti viimeisen 6 kuukauden aikana. Koska useimmat tarjoukset koskevat vain uusia tilaajia eli talouksia, joissa ei ole ollut valitun lehden tilaajia viimeisen 6 kk:n aikana, emme ole voineet tehdä uutta tarjoustilausta sinulle.

Myös lehtien ilmestymiskalenteri vaikuttaa jakeluun. Jos tilauksesi on tehty niin, että seuraavaksi ilmestyvän lehden osoitetiedot ovat jo ehtineet lähteä painoon (noin 1–2 viikkoa ennen ilmestymispäivää), alkaa tilauksesi vasta seuraavasta numerosta.

On myös mahdollista, että tilauksesi ei ole jostain syystä saapunut meille tai tiedoillasi on maksamattomia laskuja. Jos lehden saapuminen mietityttää, sinun kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin voimme selvittää asian.

Voinko tilata lehden lahjaksi?

Voit tehdä lahjatilauksen samalla tavalla kuin muut lehtitilaukset. Sinun tulee vain ilmoittaa lehden saajan yhteystiedot tilauksen teon yhteydessä. Lahjatilauksessa lehden saaja on eri henkilö kuin laskun saaja.

Voinko tilata lehden ulkomaille?

Kyllä voit. Ulkomaantilauksissa lisäämme laskuun aina maakohtaiset postitusmaksut, joten olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Huomaa, että ulkomaantilauksiin ei sisälly tilaajalahjaa.

Kuuluvatko kuukausilehdet Oma Aika, Koti ja keittiö ja Elle teille?

Kuukausilehdet Oma Aika, Koti ja keittiö ja Elle ovat siirtyneet Aller Media Oy:ltä uudelle kustantajalle Fokus Media Oy:lle 1.1.2018- Mikäli sinulla on kysyttävää kuukausilehdistä, olethan yhteydessä Fokus Median asiakaspalveluun asiakaspalvelu@fokusmedia.fi tai 020 735 4130 (lankapuhelinliittymästä 8,35 snt/puhelu + 7,02 snt/min, matkapuhelinliittymästä 8,35 snt/puhleu + 17,17 snt/min). Kiitos tilaajille kuluneista vuosista!

Laskutus

Voinko siirtää eräpäivää?

Halutessasi voit pyytää eräpäivän siirtoa asiakaspalvelustamme. Voimme siirtää eräpäivää enintään kuukaudella, jos lasku ei ole vielä erääntynyt.

Miksi jatkolasku tulee niin varhain?

Lähetämme jatkolaskun hyvissä ajoin, jotta sinulla on mahdollisuus tehdä muutoksia tilaukseen ennen uuden tilausjakson käynnistymistä.

Miksi minulle on saapunut lasku, vaikka en ole saanut uudesta tilauksesta yhtäkään lehteä?

Normaalisti lasku saapuu sinulle samaan aikaan ensimmäisen lehden kanssa.

Nämä tilanteet ovat aina tapauskohtaisia, ja epäselvissä tilanteissa sinun kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi. Voimme esimerkiksi siirtää eräpäivää, jos lehden jakelu on viivästynyt eikä lasku ole vielä erääntynyt.

Miten voin maksaa lehtitilaukseni (maksutavat, verkkopankit)?

Voit maksaa tilauksen verkkopankissa, luottokortilla, paperilaskulla tai e-laskulla riippuen tilaustavasta.

Kun teet tilauksen netistä, kaikki yllä mainitut maksuvaihtoehdot ovat yleensä käytettävissäsi. Kun teet tilauksen tilauskupongilla tai puhelimitse, lähetämme ensimmäisen laskun postitse.

Huomioithan 15.3.2018 päivittyneet tiliyhteystietomme laskua maksaessasi.

Haluaisin aloittaa/lopettaa e-laskutuksen/Netpostin/suoraveloituksen. Mitä teen?

E-laskutukseen ja suoraveloitukseen liittyvissä kysymyksissä sinun tulee olla yhteydessä pankkiisi. Me emme ikävä kyllä voi sopia e-laskutuksesta tai suoraveloituksesta asiakkaan puolesta. Ohjeemme e-laskuun siirtymiseen löydät täältä.

Netpostiin liittyvissä kysymyksissä sinun tulee olla yhteydessä Postiin.

Mikäli asiasi koskee epäselvyyttä laskussa tai laskutusvirhettä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Olen maksanut laskun. Miksi saan maksuhuomautuksen tekstiviestinä tai kirjeenä?

Jos maksusi on tullut meille myöhässä laskussa olleen eräpäivän jälkeen, on maksuhuomautus ehtinyt lähteä matkaan tekstiviestinä tai kirjeenä. Mikäli olet maksanut laskun ennen maksuhuomautuksen saapumista, voit jättää sen huomioimatta.

Olet saattanut myös maksaa laskun väärällä viite- tai tilinumerolla. Otathan tässä tapauksessa ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme selvittää tilanteen. Tarvitsemme maksun tiedot (mm. viitenumero, tilinumero ja arkistointitunnus) lisäselvitystä varten eli etsithän ne valmiiksi.

Olen maksanut liikaa, miten saan rahat takaisin?

Jos olet maksanut tilauksesta suuremman summan kuin mitä laskuun on merkitty, käytämme liikaa maksetun osuuden automaattisesti seuraavan tilausjaksosi hyväksi.

Mikäli haluat liikaa maksetun osuuden takaisin rahana, olethan mahdollisimman pikaisesti yhteydessä asiakaspalveluumme. Tarvitsemme palautusta varten nimi- ja osoitetiedot sekä tilinumeron.

Maksan lehtitilausta useammassa maksuerässä. Millä aikavälillä maksuerien laskut tulevat maksettaviksi?

Mikäli maksat lehtitilauksesi kokonaishinnan useammassa maksuerässä, laskutamme maksuerät laskutusjakson alettua peräkkäisinä kuukausina. Esimerkiksi jos maksat vuositilausta kolmessa erässä, niin saat kaikki kolme laskua kolmen kuukauden sisällä vuositilauksen alkamisesta.

Voinko maksaa laskun pienemmissä erissä ilman, että ilmoitan siitä teille?

Et voi muuttaa laskun summaa itsenäisesti. Sinun kannattaa olla ajoissa yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi. Tilanteesta riippuen voimme esimerkiksi siirtää eräpäivää, tai tehdä uuden tilauksen sopivammilla maksuerillä.

Miksi olen saanut laskun Intrumilta?

Aller Median perintäasiat hoitaa Intrum. Mikäli laskusi on siirtynyt perintään, otathan ystävällisesti yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoa tai tehdäksesi heidän kanssaan maksusopimus.

Puhelin: 09-2291 1870, ma-pe 7.30-17.00
Asiakaspalvelun sähköposti: ryhma113@intrum.com

Tilaajalahjat

Milloin saan tilaukseen kuuluvan tilaajalahjan?

Toimitamme tilaajalahjat noin kuukauden kuluttua siitä, kun tilausmaksu on tullut meille. Huomiothan myös sen, että emme lähetä hakematta jääneitä tilaajalahjoja uudelleen. Useimmiten tilaajalahjat mahtuvat postiluukusta.

Mikäli tilaajalahja ei ole saapunut noin kuukauden kuluessa tilausmaksusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian.

Saamani tilaajalahja on viallinen. Mitä teen?

Mikäli tilaajalahjassa on jotain ongelmaa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian.

Miksi tilaajalahjani ei ole se, mitä tilasin?

Olemme lähettäneet tilaajalahjan tilalle toisen lahjan ja kerromme tästä tilaajalahjan mukana tulleessa saatteessa. Yleisin syy vaihdolle on se, että kysyntä on ylittänyt varaamiemme lahjojen määrän. Joskus syynä on tavarantoimittajien toimitushaasteet.

Mainitsemme tilaajalahjan mahdollisesta vaihtumisesta myös tilausehdoissamme. Huomaathan, että et voi vaihtaa saamaasi tilaajalahjaa, vaikka se olisikin eri kuin, mitä tilasit.

Jakelu

Kuinka voin tehdä osoitteenmuutoksen?

Väestötietojärjestelmään tulleet vakituiset osoitteenmuutokset päivittyvät meille noin kerran viikossa. Suosittelemmekin sinua tekemään virallisen muuttoilmoituksen maistraattiin tai postiin hyvissä ajoin.

Jos osoitteenmuutos on kiireellinen tai se on väliaikainen, sinun kannattaa tehdä osoitteenmuutos itsepalvelusivuillamme OmaAllerissa tai ilmoittaa siitä suoraan asiakaspalveluumme.

Olen tehnyt virallisen osoitteenmuutoksen, mutta lehti ei tule uuteen osoitteeseen. Miksi?

Väestötietojärjestelmän vakituiset osoitteenmuutokset päivittyvät meille noin kerran viikossa. Jos olet tehnyt osoitteenmuutoksen alle 1–2 viikkoa ennen lehden ilmestymispäivää, vanha osoitteesi on jo ehditty toimittaa painoon. Seuraavan lehden pitäisi tulla uuteen osoitteeseesi.

Huomaathan, että posti ei automaattisesi lähetä vanhaan osoitteeseesi saapuneita lehtiä uuteen osoitteeseesi, vaan tästä pitää tehdä postin kanssa erillinen sopimus.

Onko mahdollista keskeyttää lehden jakelu väliaikaisesti?

Kyllä. Muistathan ilmoittaa väliaikaisesta jakelun keskeytyksestä asiakaspalveluun noin 2-3 viikkoa ennen muutoksen voimaantuloa. Keskeytyksen jälkeen tilausjaksosi pitenee jakelematta jääneiden numeroiden verran. Huomioithan, että jakelun keskeytys ei keskeytä laskutusta

Onko jakelu mahdollista siirtää toiseen osoitteeseen?

Kyllä. Muistathan ilmoittaa lehden siirrosta toiseen osoitteeseen asiakaspalveluun noin 2-3 viikkoa ennen muutoksen voimaantuloa.

Minulla on voimassa oleva tilaus, miksi en ole saanut lehteä tai miksi se tulee myöhässä?

Mahdollisia syitä valitettaville jakeluhäiriölle ovat muun muassa lajittelu- ja jakeluvirheet, haasteelliset sääolosuhteet tai virheelliset osoitetiedot. Nämä tilanteet ovat aina tapauskohtaisia ja useimmiten yksittäisiä. Epäselvissä ja toistuvissa tapauksissa kannattaakin olla yhteydessä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi.

Lehden jakelu voi katketa myös siksi, että maksu tilauksesta ei ole saapunut meille tai kohdistunut oikein. Näissä tilanteissa me katkaisemme lehden lähettämisen, kunnes lasku on maksettu. Huomioithan, että laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Milloin seuraava lehti ilmestyy?

Viikkolehtemme Katso ja Seiska ilmestyvät joka torstai, poikkeuksena juhlapyhät ja kaksoisnumerot.

Peruutus

Onko tilauksissa peruutusoikeus?

Tilaajalla on kuluttajasuojalain 6. luvun mukaisesti oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa ensimmäisen lehden vastaanottamisesta. Tämä koskee uusia tilauksia.

Tämän jälkeen tilauksen peruutuksen voi ilmoittaa koska vain. Tällöin peruutus astuu voimaan aikaisintaan kuluvan tilausjakson loputtua. Kuluva tilausjakso on se jakso, josta on jo ehditty poimia osoitetiedot painoon. Huomioithan, että laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Miten voin peruuttaa tilaukseni?

Voit perua tilauksen käyttämällä palaute- ja yhteydenottolomaketta Aller Median verkkosivuilla tai kirjautumalla Oma Aller -palveluun netissä. Voit myös tehdä peruutuksen puhelimitse tai sähköpostitse asiakaspalvelun kautta tai lähettämällä laskun kääntöpuolella olevan palvelukortin postitse.

Olen saanut jatkolaskun enkä halua jatkaa tilausta. Mihin mennessä minun tulee tehdä peruutus?

Sinun tulee ilmoittaa meille peruutuksesta ennen kuin saamasi jatkolaskun eräpäivä umpeutuu.

Peruuntuuko tilaukseni, jos jätän jatkolaskun maksamatta?

Ei peruunnu. Tämä johtuu siitä, että tilauksemme ovat kestotilauksia ja edellyttävät erillisen peruutuksen. Laskun maksamatta jättäminen ei siis ole peruutus ja maksamattomat laskut siirtyvät perintään.

Oma Aller

Mikä on Oma Aller?

Oma Aller on itsepalvelukanava verkossa. Siellä voit hoitaa lehtitilauksiin liittyvät asiat sujuvasti – silloin kun sinulle parhaiten sopii. Palvelussa voit esimerkiksi seurata voimassa olevia tilauksia, tehdä osoitteenmuutoksen, aktivoida näköislehden tai irtisanoa tilauksen.

Miten käytän Oma Alleria?

Jos olet uusi käyttäjä, sinun tulee ensin rekisteröityä Oma Alleriin ja luoda oma käyttäjätili. Tämä onnistuu, kun menet osoitteeseen www.omaaller.fi ja klikkaat kohtaa ”Luo uusi käyttäjätili”. Rekisteröitymiseen tarvitset asiakasnumeron, postinumeron ja sähköpostiosoitteen. Asiakasnumero löytyy laskulta ja jokaisen lehden takakannesta.
Rekisteröitymisen jälkeen voit kirjautua palveluun luomallasi tunnuksella.

Olen unohtanut Oma Allerin käyttäjätunnuksen tai salasanan. Miten saan sen selville?

Unohtuneet tunnukset saa palautettua, kun menet osoitteeseen www.omaaller.fi ja klikkaat kohtaa ”Pyydä uusi salasana”. Palauttamista varten tarvitset sähköpostiosoitteen, jonka olet merkinnyt käyttäjätunnuksellesi. Saat sähköpostiisi kertakäyttöisen kirjautumislinkin, josta saat tietää käyttäjätunnuksesi ja pystyt vaihtamaan salasanan.
Jos sähköpostiosoitteesi on vanhentunut tai olet unohtanut sen, otathan yhteyttä asiakaspalveluun (linkki).

En näe tilaustietojani Oma Allerissa. Mikä on vikana?

Jos palvelu ei toimi toivotulla tavalla, ja esimerkiksi tilaustiedot ovat puutteelliset, otathan yhteyttä asiakaspalveluun (linkki).

Olen lehden tilaaja. Miten pääsen lukemaan näköislehteä verkossa?

Kirjaudu sisään Oma Alleriin osoitteessa www.omaaller.fi ja valitse kohta ”Päivitä yhteystietosi”. Avautuvalla sivulla merkitse raksi kohtaan “Haluan lukea myös lehden digitaalista näköisversiota”. Tallenna tekemäsi muutos ”Tallenna” -napilla.

Saat sähköpostiisi käyttäjätunnuksesi ja salasanasi sekä ohjeet, miten pääset lukemaan näköislehteä verkkoselaimella tai mobiililaitteilla. Palvelu on lehden tilaajille maksuton. Näköislehden löydät osoitteesta www.omaaller.fi/verkkolehti

Jos olet uusi käyttäjä, sinun tulee ensin rekisteröityä Oma Aller -palveluun ja luoda oma käyttäjätili. Rekisteröitymisen jälkeen voit kirjautua palveluun luomallasi tunnuksella ja ottaa näköislehden käyttöösi.

Olen näköislehden lukija, mutta unohdin käyttäjätunnuksen tai salasanan. Mitä teen?

Kirjaudu sisään Oma Alleriin osoitteessa www.omaaller.fi. Etusivulla näet kohdan ”Näköislehden tunnukset”, joilla pääset kirjautumaan näköislehteen osoitteessa www.omaaller.fi/verkkolehti

Käyttäjätuki

suomi24

Suomi24 Treffit

Seiska_Logo