Data Masters tulee taas!

Data Masters -ajatushautomo kokoaa yhteen maan kokeneimmat, pitkään datan parissa työskennelleet johtajat pohtimaan datan hyödyntämisen pullonkauloja ja mahdollisuuksia. Tavoitteena on jakaa tietoa ja auttaa suomalaisyrityksiä löytämään uusia kilpailuetuja datasta.

Miten data muuttaa markkinoinnin? Entä liiketoimintajohtamisen? Miksi yrityksen ylin liiketoimintajohto kiinnostui asiakasdatasta? Miksi tuote ei ole datamaailmassa kilpailuetu? Miksi datan pitää kulkea yli organisaatiorajojen? Mitä ekosysteemiajattelu datamaailmassa tarkoittaa?

SEURAA KESKUSTELUA SOMESSA! #DATAMASTERS


Tilaa raportti

10 yritysjohtajaa, 10 näkökulmaa datan käyttöön

Ennakkotilaa ilmainen raportti jättämällä sähköpostiosoitteesi alla olevaan kenttään. Lähetämme raportin latauslinkin sähköpostitse 16.10., kun raportti julkaistaan.

Data Masters -jäsenet 2017

Hannaleena Koskinen
yritysmyynnistä vastaava johtaja, Aller Media

Hannaleena Koskinen aloitti Aller Median myyntijohtajana joulukuussa 2015 ja työskenteli sitä ennen pitkään Fonectan myyntijohtajana. Koskisella on kahdenkymmenen vuoden kokemus monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä, datalla johtamisesta sekä ratkaisukeskeisenä arkkitehtina toimimisesta dataan liittyvissä asiakastilanteissa. Koskinen on työskennellyt myös Itellassa ja Vehossa.

Motto: “Datalla tuloksiin.”

Sini Kervinen
VP, Technology & Service, Data Refinery Oy /Aller Media

Sini Kervinen vastaa Allerin omistaman Data Refineryn kansainvälisesti skaalautuvasta teknologiasta, uusista datalähteistä ja markkinapaikoista. Kervinen on työskennellyt Aller Mediassa vuodesta 2014. Tätä ennen hän on työskennellyt mm. Sanomilla ja yrittäjänä sekä kouluttanut ohjelmointia. Kervinen toimii parhaillaan myös IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajana.

Motto: ”But First Kindness.”

Jari Perko
toimitusjohtaja, ASML

Jari Perko on työskennellyt ASML:n toimitusjohtajana vuodesta 2003 lähtien. Tätä ennen hän työskenteli Telia Mobile Finlandin lakiasioista vastaavana johtajana. Hän on myös työskennellyt johtotehtävissä liikenne- ja viestintäministeriössä sekä FiComissa.

Motto: “On helppo olla kova, mutta vaikea olla luja. Löysyys on väärää väistämistä.”

Minna Hoffström
markkinointi- ja viestintäjohtaja, Aava

Minna Hoffström on työskennellyt Aavassa vuodesta 2008 lähtien useassa eri tehtävässä, mm. liiketoimintajohtajana, kehitysjohtajana ja viimeiset vuodet markkinointi- ja viestintäjohtajana. Ennen Aavaa Hoffström työskenteli Deloittella sisäisen tarkastuksen ja riskienhallinnan parissa. Lisäksi Hoffström on työskennellyt pitkään Nokia Networksissä, pääosin finance & control -tehtävissä.

Motto: ”Ole rohkea ja kokeile, älä pelkää epäonnistumista. Aina on mahdollisuus oppia uutta ja kehittyä.”

Jukka-Pekka Vuori
kaupallinen johtaja, Grano

Jukka-Pekka Vuori aloitti Granon kaupallisena johtajana maaliskuussa 2016. Hän vastaa konsernin myynnistä, markkinoinnista, digitaalisuuden sekä brändin kehittämisestä. Ennen Granoa hän työskenteli Halti Oy:n toimitusjohtajana. Vuori on työskennellyt uransa aikana markkinoinnin johtotehtävissä myös mm. Fonectassa ja Veikkauksessa. Vuori on ollut myös Hiihtoliiton puheenjohtaja vuodesta 2013.

Motto: “Otan vastuun.”

Tomi Hilvo
toimitusjohtaja, Dingle

Tomi Hilvo on B2B-myynnin, markkinoinnin, digiliiketoiminnan sekä kulttuurijohtamisen huippuammattilainen, joka työskenteli ennen Dingleä konsulttiyhtiö D11Helsingin toimitusjohtajana ja sitä aiemmin 7 vuotta Management Eventsin toimitusjohtajana. Hilvo on myös työskennellyt muiden muassa Toinen Helsingin ja DDB Helsingin johtotehtävissä.

Motto: ”A real decision is measured by the fact that you’ve taken a new action. If there’s no action, you haven’t truly decided.” – Tony Robbins

Ulla Koret
Suomen markkinointijohtaja, Danske Bank

Ulla Koret aloitti Danske Bankin markkinointijohtajana syyskuussa 2016. Hänellä on pitkä työkokemus erilaisista markkinoinnin johtotehtävistä ja datan hyödyntämisestä. Ennen Danskea Koret työskenteli MTV:n markkinointijohtajana. Aiemmin hän on työskennellyt mm. Fonectassa markkinointijohtajana.

Motto: “Asiat etenevät, kun jaksaa soutaa.”

Tiina Willman
tuotekehityspäällikkö, Valtori

Tiina Willman on kehittänyt koko työuransa digitaalisia palveluita eri valtionhallinnon organisaatioissa. Valtorin tuotepäällikkönä hän aloitti syksyllä 2015, ja työskenteli sitä ennen pitkään Puolustusvoimissa, mm. digitaalisten palveluiden suunnittelusta vastaavana päällikkönä. Willman kuuluu moniin digimaailman kysymyksiä pohtiviin verkostoihin, kuten Tiistai-klubiin ja Muutoksentekijöihin.

Motto: ”Asioilla on tapana järjestyä, varsinkin kun niille aktiivisesti tekee jotain.”

Minna Vakkilainen
data-analytiikasta ja asiakasdatasta vastaava johtaja, Kesko

Minna Vakkilaisella on lähes kahdenkymmenen vuoden kokemus analytiikkajohtamisesta sekä asiakasdatan kehittämisestä Keskossa ja finanssialalla. Hän aloitti Keskossa vuonna 2014 ja työskenteli sitä ennen pitkään mm. Danske Bankissa erilaisissa analytiikkaan liittyvissä johto- ja asiantuntijatehtävissä.

Motto: ”If there is a will, there’s a way.”

Turkka Koivu
data- ja analytiikkajohtaja, Elisa

Turkka Koivulla on pitkä kokemus teleoperaattorimaailman dataliiketoiminnan ja markkinoinnin kehittämisestä. Elisan data- ja analytiikkajohtajana Koivu aloitti syksyllä 2017. Tätä ennen hän johti Elisan online-liiketoiminnan myyntiä ja on aiemmin vastannut myös Elisan CRM-liiketoiminnasta. Aiemmin uransa aikana hän on työskennellyt muun muassa Saunalahden tuotemarkkinoinnista vastaavana johtajana.

Motto: ”Tyhmät faktat voittaa älykkäät mielipiteet.”

Seuraa keskustelua somessa! #datamasters

Tutustu myös ajatushautomon aiempaan kokoonpanoon: Data Masters 2016