OA_levikki[1]
Oma Aika oli vuoden 2013 merkittävin aikakauslehtilanseeraus Suomessa.

Yli 50-vuotiaille lukijoille suunnattu, tasokas aikakausbrändi piristi koko yleisaikakauslehtimarkkinaa. Lanseerausnumeron huikea myynti, 102 000 kappaletta, ja lanseerausvuoden levikki, 26 715 (LT2013), kertovat, että Oma Aika on iskenyt ajan henkeen vahvasti ja löytänyt nopeasti sitoutuneet lukijansa.

Lukijatutkimuksen mukaan lehti luetaan tarkasti kannesta kanteen ja siihen palataan aina uudelleen.

”Lukijamme kiittävät raikkaista, tuoreista ja terävistä näkökulmista sekä tasokkaasta kirjoittamisesta. Saamme viestejä, että tällaisia juttuja ei ole missään muualla.”, kertoo Oman Ajan päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen.

Jo ensimmäisen vuoden aikana Oma Aika on saanut tunnettujen ja arvostettujen suomalaisten vaikuttajien ainutkertaisia haastatteluita.

Oma Aika on lanseerannut Suomeen myös aivan uudenlaisia juttutyyppejä. Esimerkiksi suosittujen ja merkityksellisinä pidettyjen lakijuttujen konseptissa yhdistyvät juristin vankka osaaminen ja toimituksen journalistinen taito pukea mutkikkaat asiat ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi.

Oma Aika ja sen tekijät ovat aktiivisia sosiaalisessa mediassa, Facebookissa ja Twitterissä. Verkkosivuille tulee lisää sisältöä, ja Oma Aika panostaa tänä vuonna vahvasti myös blogiyhteisöönsä.

Myös mainostajat ovat ottaneet Oma Ajan hyvin vastaan ja mediamyynti on kehittynyt positiivisesti.

Oma Ajan syntymäpäivänumero ilmestyy torstaina 6.3.


Lue lisää