Yhtiö aloittaa välittömästi uuden toimitusjohtajan haun.

Pauli Aalto-Setälä

Pauli Aalto-Setälä. Kuva: Taneli Lahtinen

Allerin Suomen konsernia vuodesta 2009 johtanut Pauli Aalto-Setälä on irtisanoutunut tehtävästään. Hän siirtyy uuteen tehtävään yhtiön ulkopuolelle.

“Elokuussa tulee 10 vuotta täyteen Allerin palveluksessa. Tässä ajassa olemme transformoituneet aikakauslehtikustantajasta monialayhtiöksi niin pohjoismaissa kuin täällä Suomessakin. Tämä muutostyö näiden ihmisten kanssa on ollut hyvin opettavaista ja innostavaa”, Pauli Aalto-Setälä kommentoi.

Yhtiö on Aalto-Setälän aikana kehittynyt monialayhtiöksi, joka tuottaa nykyisin medialiiketoiminnan rinnalla markkinointipalveluja sekä digialustapalveluja. Suomen konserniin kuuluvat aikakausmediat Seiska ja Katso, suurin suomalainen verkkoyhteisö Suomi24 ja Treffit24, All Over Press -valokuvapalvelu, sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas ja tytäryhtiöt Data Refinery ja Dingle.

“Olen työelämäprofessorina saarnannut jo vuosia, että toimitusjohtajat eivät saisi juurtua yhtiöön yli viideksi vuodeksi. Vaikka johtamiskyky ja energia säilyisivätkin korkealla tasolla, kyky haastaa omat toimintamallinsa vaikeutuu vuosi vuodelta.  Nyt kun muutimme vielä uusiin tiloihin, ja koko systeemi tukee uuden oppimista ja digitaalista tulevaisuutta, ajattelin, että nyt”, sanoo Pauli Aalto-Setälä.

“Olisimme pitäneet Paulin yhtiössämme, mutta ymmärrän hänen päätöstään. Kiitän Paulia suuresta muutostyöstä ja innovatiivisesta johtajuudesta ja erittäin kannattavasta medialiiketoiminnasta Suomessa. Toivotan Paulille kaikkea hyvää jatkoon”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Erik Aller. 

”Samalla alamme etsiä uutta toimitusjohtajaa viemään parinsadan huippuasiantuntijan kasvavaa joukkoa eteenpäin”, Erik Aller kommentoi.

Vuonna 1873 perustettu tanskalainen Aller-konserni on pohjoismaiden suurin aikakaus- ja sanomalehtikustantaja, joka julkaisee 3,2 miljoonaa lehteä joka viikko. Suomen Aller perustettiin vuonna 1992.

 

Aller on innovatiivinen, moderni media- ja markkinointitalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Allerin ydinosaamista ovat viihde, digitaaliset mediakonseptit, sisältömarkkinointi ja dataliiketoiminta. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Allerilla on vahva markkina-asema. Sen tunnetuimmat brändit ovat Suomi24, Seiska, Katso ja kuvatoimisto All Over Press. Allerin kasvaviin markkinointipalveluihin kuuluu journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, markkinointitoimisto Dingle Oy ja datasta johdettua asiakasymmärrystä tuottava Data Refinery Oy. Allerin Suomen konserni työllistää noin 200 henkilöä.

 


Lue lisää