Aller Median viikkolehdet Seiska ja Katso tavoittavat yhä enemmän lukijoita. Seiskalla on 341 000 lukijaa ja Katsolla 59 000 lukijaa viikossa Kansallisen mediatutkimuksen viimeisen mittauksen mukaan.

Seiskan ja Katson syyskuun 2018 numeroita.

Seiskan lukijamäärä kasvoi 15 000 lukijalla.

”Seiskan kasvavat lukijamäärät kertovat siitä, että sisältömme kiinnostaa kuluttajaa yhä enemmän. Seuraavaksi Seiska ottaa ison digiloikan kuluttajabisneksen tehostamisessa. Uskon vahvasti globaaliin trendiin, jonka mukaan digitilaukset ovat kasvussa”, Seiskan vastaava päätoimittaja Joni Soila sanoo.

Seiska.fi tavoittaa 1,1 miljoonaa kävijää keskimäärin kuukaudessa FIAM-mittauksen (Finnish Internet Audience Measurement) mukaan. Lisäksi brändillä on vankka somesuosio: se on Suomen neljänneksi seuratuin mediabrändi sosiaalisessa mediassa*.

”Katso tarjoaa lukijakunnalleen tietoa viihdyttävällä tavalla. Kun kanavakenttä pirstoutuu tv:n puolella, kuratoitu apu ohjelmista koetaan erittäin tervetulleeksi. Lukijamme ovat hyvin uskollisia brändillemme”, pohtii Katson päätoimittaja Kirsi Lindh-Mansikka. Katson lukijat lisääntyivät 6 000:lla.

Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä toteuttama tutkimuskokonaisuus, joka tuottaa luetun median mediamyynnin valuutan eli viralliset lukijamäärät noin 200 lehdelle ja niiden digijulkaisuille. Luvut kertovat, kuinka monta lukijaa lehden numerolla on keskimäärin. Nyt julkaistut luvut on mitattu heinäkuusta 2017 kesäkuuhun 2018.

 

*Seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja Pinterestissä

(Aikakausmediat sosiaalisessa mediassa, heinäkuu 2018)


Lue lisää