Online-mainonta

Aller Median online-mainonnan tarjooma koostuu neljästä eri osa-alueesta, jotka kaikki hyödyntävät edistyksellistä Rikastamon kohdennusteknologiaa:

  1. Dataoptimoitu online-mainonta Allerin omissa medioissa (sisältäen suoraostamisen)
  2. Ohjelmallinen ostaminen Allerin omissa medioissa (sisältäen avoimen huutokaupan ja diilit)
  3. Ohjelmalliset mediariippumattomat datarikasteet
  4. Mediariippumattoman Trading Deskin

Verkosto

Aller Median verkoston käynnin keskimääräinen kesto on 3 minuuttia ja sivulatauksia on lähes 21 miljoonaa viikossa.  Allerin verkkopalveluita ovat Suomi24, Seiska, Elle, Katso, Baana ja Idealista.

allerfi160726 Aller verkosto

Kohdennusmahdollisuudet

Tavoita oikea kohderyhmä oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja oikeassa kontekstissa, mediariippumattomasti.

Rikastamon avulla autamme yritystäsi:

  • Lähestymään kuluttajia ja potentiaalisia asiakkaita monikanavaisesti tunnistamalla ostavan asiakkaan profiilin (poistamme oletukset)
  • Ymmärtämään mistä kuluttajien ostokiinnostus muodostuu ja hyödyntämään sitä omassa liiketoiminnassa
  • Löytämään asiakkaasi kohderyhmässä joka on sinulle olennaisin

Lue lisää Rikastamon mahdollisuuksista.

Pystymme verkkosivuston kävijöiden lisäksi selvittämään myös suoraan mainosaineistosta ketkä ovat juuri ne henkilöt jotka mainoksesta kiinnostuvat ja kohdentamaan varsinaisen kampanjan saman profiilin henkilöille.

Re-targetingin avulla voit tehostaa viestiäsi niille, jotka ovat nähneet ensimmäisen mainoksen tai tavoittaa kätevästi ne, jotka jo ovat vierailleet esim. yrityksesi verkkosivuilla

Kellonaikakohdennus on hyödyllistä mm. silloin kun liiketoimintasi on hiljaista esim. klo 11:00 – 15:00 jolloin voit haalia uusia asiakkaista verkkokauppaan / kivijalkaan. Myöskin jos tiedät kohderyhmäsi käyttävän verkkoa erityisen paljon 21:00 – 22:00, voit kohdentaa mainoksesi tähän hetkeen.

Maantieteellisellä eli geokohdennuksella tavoitat kattavasti myös paikallisesti!

Suoraostaminen

Suoraostaminen tarkoittaa mainosnäyttöjen ostamista reaaliaikaisen huutokaupan sijasta takuuinventaarina siihen kehitetyn järjestelmän kautta. Suoraostaminen yhdistää ohjelmallisen ostamisen tehot Premium-mainonnan laatuun ja luotettavuuteen ja on ostotavaltaan helppo.

Aller Median online-inventaari on ostettavissa Adformin ja Googlen ostotyökaluista ja sen käytettävissä on kaikki Rikastamon datakohdennukset.

Ohjelmallinen ostaminen

Ohjelmallinen ostaminen tarkoittaa mainosnäyttöjen ostamista valituista medioista reaaliaikaisesti siihen suunniteltujen järjestelmien avulla.  Suurimpana ostajaryhmänä Suomessa ovat mediatoimistot.

Aller Median ohjelmallisen mainonnan ratkaisuihin kuuluvat mm.

  • Google First Look
  • Ohjelmalliset diilit (Preferred/Programmatic Deals)
  • Yksityinen mainoshuutokauppa (Private Auction)
  • Avoin mainoshuutokauppa (Open Auction)
  • Reaaliaikaiset ja räätälöidyt datakohdennukset mediariippumattomasti

Aller Median online-inventaari on ostettavissa joustavasti ja monipuolisesti muun muassa Adformin ja DoubleClick Bidmanagerin ostotyökaluista.

 

Mediariippumaton Trading Desk

Trading Desk on ohjelmallisen ostamisen mediariippumaton palvelu. Trading desk hyödyntää Aller Median Rikastamon dataa myös kohdennuksissa Suomen muissa medioissa, varmistaen asiakkaille parhaan mahdollisen tuloksen kampanjalle. Trading Desk mahdollistaa suuremman yleisön, paremman konversion ja uudet kohderyhmät juuri asiakkaan tarpeisiin sopivaksi. Palvelu tarjoaa laajennetusti kaikkia tuttuja online-mainonnan keinoja: display:tä, mobiilia ja videota. Trading Deskia ja Rikastamon dataa on myös mahdollista hyödyntää osana Tulostakuu-kampanjoita, Rikastamo-kampanjoita, tavallisia online-kampanjoita tai täysin itsenäisesti.

 

Laajennetut kohderyhmät

Aller Media on tarjonnut datansa ensimmäisenä Suomessa Googlen ohjelmallisen mainonnan työkalun käyttöön toukokuusta 2016 alkaen.
allerfi160726 Laajennetutkohderyhmät

Rikas data on mainostajien hyödynnettävissä myös Adformin ostotyökalussa. Allerin datan avulla syvennetyt kohderyhmät parantavat merkittävästi ohjelmallisen mainonnan ostajien mahdollisuuksia kansallisella tasolla.

Laajennetut kohderyhmät voidaan yhdistää mihin tahansa ohjelmallisen ostamisen kampanjaan, jolloin halutut kohderyhmät on mahdollista tavoittaa mediariippumattomasti kaikista niistä medioista, jotka ovat tarjonneet online-inventaarinsa ohjelmalliseen myyntiin Adformin tai Googlen ostotyökalujen kautta.

Valmiit kohderyhmät voit ladata pdf-tiedostona täältä >>

Mikäli haluat ikiomat ja uniikit kohderyhmät nopeasti ja laadukkaasti vain oman kampanjasi myyntiin, ota yhteyttä onlinetrafiikki@aller.fi


MTV + Aller Datan kohderyhmät

MTV ja Aller on yhdessä rakentanut 250 eri segmenttiä ostettavaksi ohjelmallisiin kanaviin Adformiin ja Googlen DoubleClick Bid Manageriin. Dataa voi hyödyntää täysin kanavariippumattomasti.

Kohderyhmät luotu laajasta ja laadukkaasta kävijädatasta
Kävijädata on kerätty läpi MTV:n ja Allerin verkoston, johon kuuluu Suomen suosituimpia medioita kuten MTV, Suomi24, Seiska ja Katsomo. Yhdistetyt verkostot takaavat runsaan, 11 miljoonasta profiilista koostuvan kävijädatan. Laadukkaiden journalististen sisältöjen lisäksi MTV + Aller Data koostuu kuluttajien itse tekemistä sisällöistä. Käsittelemme vain selaimia koskevaa dataa, eikä sitä voi yhdistää keneenkään henkilöön.

Kohderyhmät olemme luoneet IAB:n taksonomian mukaan Suomen markkinaan muokattuina. Pois olemme jättäneet sensitiiviset segmentit kuten poliittinen tai seksuaalinen suuntaus. Kohderyhmät koostuvat 24:stä ylätason segmentistä, jotka jakautuvat pienempiin alasegmentteihin. Näin kohderyhmiä ostava voi käyttää esimerkiksi ylätason Food-segmenttiä tai kohdentaa tarpeen mukaan tarkemmin alasegmenttiin French Cuisine.

Reaaliaikaisesti päivittyvä data = tuoreustakuu
Olemme kiinnittäneet erityisesti huomiota kohderyhmien tuoreuteen. Parisuhteen löytäneelle ei esimerkiksi kannata enää mainostaa deittipalveluita (Society – Dating), vaan hänet voi tavoittaa jatkossa uudestaan hänen etsiessään esimerkiksi romanttista kylpyläviikonloppua (Travel – Spas).

MTV + Aller Datan ostajan oppaasta näet jokaisen segmentin hintoineen ja kuvauksen kunkin ylätason segmentin sisällöstä. Mikäli etsimäsi kohderyhmä puuttuu, ota yhteyttä niin räätälöimme sinulle sellaisen joka sopii täysin tarpeisiisi.

OSTAJAN OPAS >>

Ota yhteyttä

Autamme asiakkaitamme tekemään tavoitteista totta.

Mediamyynti: sales@aller.com
Mediamyynnin yhteyshenkilöt: katso tästä

Haluatko kuulla lisää?

Anna tietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Nimi *

Yritys *

Haluan että minuun otetaan yhteyttä:
PuhelimitseSähköpostilla

Puhelinnumero *

Sähköposti *

Aihe *